dinsdag 10 november 2009

werken onder druk

ik moet voor school een uiteenzetting schrijven.
morgen moet ik hem herschrijven en inleveren voor een punt.
maar werken onder druk kan ik niet... dan zoek ik uitwegen...
zoals blogs schrijven...
natuurlijk is het heel prettig om mijn hart te luchten bij iedereen die hier per ongeluk (of expres) langs komt, maar daar schiet ik nog niets mee op!
natuurlijk zou je dan zeggen: "was er dan eerder mee begonnen, malloot!", zoals ik het zelf ook altijd zo mooi zeg.
maar zo makkelijk gaat dat niet!
ik bedoel... wie doet er nou vandaag, wat ook morgen kan?!
iedereen die goed zijn werk doet, zeg jij dan.
precies!... maar zo iemand ben ik niet...
ik heb nou eenmaal geen zin om steeds werk te doen!
ik vind het zelfs fijner om alles op het laatste moment te doen!
maar dat werkt meestal niet...
want ik kan niet werken onder druk...

dus nu is mijn vraag... kan ik wel werken?
of ben ik gedoemd te falen?
zal ik voor altijd alles net of net niet op tijd doen?
zal ik ooit leren dat ik niet altijd op andere mensen kan terug vallen?

mijn antwoord is ja, natuurlijk kan ik het, maar alleen als ik het echt wil...

conclusie: ik kan niet werken omdat ik het niet wil, dus ik ben te lui om te werken...
kan iemand me een trap onder mijn kont geven? ik kom er zelf namelijk niet bij!

ps... waar ben je?

1 opmerking:

  1. goh, precies hetzelfde probleem als ik. Ik herken het voor de volle 100%. Weet je wat, ik schop jouw kont dan doe jij dat bij mij, dan komen we er wel;)

    BeantwoordenVerwijderen